OVER MIJ

maandag 28 september 2015

Over de was doen en liefde


De wasmachine heeft vrij gehad de afgelopen dagen, net als wij.
Heel veel huishoudelijk werk kan je vooruitschuiven.
Maar met een gezin van vijf verandert een flinke stapel wasgoed al snel in een berg.
En voor je het weet beklim je een Mount Everest. Ik heb de klus uitgesteld.
Maar vandaag kan ik er niet langer omheen. Maandag wasdag dan maar.
Ik las eens ergens dat je enkel en alleen een verandering van mindset nodig hebt
om vervelende huishoudelijke klussen in aangename te veranderen.
´De was doen is ook liefde’.  Makkelijk gezegd dacht ik. 
De positiviteitsgoeroe die deze uitspraak deed heeft vast iemand thuis die de was doet.
Waarom zou ik de wassen toevoegen aan mijn definitie van liefde.
Maar toch het is een argument.
Mij verzetten tegen herhaaldelijke huishoudelijke klussen is zinloos.
Ze verdwijnen er niet door.
Daarom sorteer, vouw en en ruim ik de was tegenwoordig op met liefde.  
Zonder weerstand, meestal dan.  Met uitzondering van strijken.
Het lukt mij eenvoudig weg niet deze activiteit in liefde te transformeren.
Onmogelijk. Sorry lieverds voor alle ongestreken kleren!
Maar ik geloof niet dat jullie er ongelukkig onder zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ha,
Wat leuk dat je hier een kijkje neemt.
Ik verzamel geluk in het alledaagse.
Jouw reactie, suggesties of verhaal lees ik graag!
Fijne dag, Suus