OVER MIJ

woensdag 9 maart 2011

Boom, roos, vis, vuur

Maar dan net even een andere variant. Vogel, papa, auto, poes, doei, buik. Praten doet miniman, 18 maanden oud, al een tijdje. Maar dan moet je moeder wel verstaan wat je te vertellen hebt. Gelukkig groeien onze vaardigheden met de dag. Mini´s woordenschat neemt toe en ik begrijp steeds meer. Het blijft bijzonder. De eerste woorden van je kind. We verstaan elkaar al tijden prima. Communicatie krijgt er gewoon een nieuwe dimensie bij. Ik geniet ervan. Maar wordt tegelijkertijd ook overmand door een melancholisch gevoel. Met de komst van deze nieuwe vaardigheid sluiten we wel het babytijdperk af. Miniman is hard op weg een echt peutertje te worden.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Suus,

    Onze 'levens' lijken een ietsiepietsie op elkaar; hier ook drie schatjes van 5 jr,3 jr en 18 maanden die aardig begint te brabbelen.
    Hier ook een man waar ik nog steeds gek op ben.
    Hier ook blij worden van kleine en grote genietmomenten , zon, knutselen met kindjes en
    goudgele frietjes!!

    Ik vind de mooie eenvoud van je blog heerlijk lezen.
    Dusse...een volger erbij!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een herinnering komt op bij het zien van de afbeelding bij deze post. Wij hadden zulke rapportjes op de lagere school. En dan mochten we voor de gelegenheid met een pen 'schrijb'n' ipv met een potlood. Ach, die lieve juf Inberg... Door jou denk ik ineens aan haar.

    BeantwoordenVerwijderen

Ha,
Wat leuk dat je hier een kijkje neemt.
Ik verzamel geluk in het alledaagse.
Jouw reactie, suggesties of verhaal lees ik graag!
Fijne dag, Suus