OVER MIJ

dinsdag 20 oktober 2015

DIY Knuffelspookje voor Halloween

DIY cuddly ghost - Suus Geniet

Vorig jaar maakte ik een traktatiespookje voor Halloween 
Er hangt er nog steeds eentje op het prikbord in de keuken.
Iedere morgen kijkt hij ons vrolijk aan.
Maak je er dit jaar nog ééntje mama? Hij zo schattig!
Vooruit dan maar.
Een spookje dat zo geliefd is verdient een tweede kans om harten te veroveren.
Alleen koos ik voor een variant met een iets hogere aaibaarheidsfactor.

Knuffelspookje
Wil je zelf ook een spookje maken?  
Dit heb je nodig:
- Transferpapier
- Zelf getekend spookje in een door jou gewenst formaat (max A4) op een wit vel
- Twee lapjes wit katoen, iets groter dan de afbeelding van het spookje
- Vulling voor knuffels of kussens
- Naaimachine

Snel en simpel gemaakt
Het spookje is in een handomdraai gemaakt.
Maak een kopie van je spookje op transferpapier.
Strijk deze vervolgens op wit katoen. Ik recycleerde een oud lakentje.
Naai de twee lapjes katoen (met de afbeelding naar binnen) langs de contouren
van het spookje aan elkaar vast. Laat onderaan voldoende ruimte open.
Keer de stof en vul de knuffel. Nog even dichtnaaien en spoken maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ha,
Wat leuk dat je hier een kijkje neemt.
Ik verzamel geluk in het alledaagse.
Jouw reactie, suggesties of verhaal lees ik graag!
Fijne dag, Suus